Határidők

  • Az online fordulók megfejtéseinek beküldési határideje: I. 2020. november 13., II., 2020. december 11., III. 2021. január 22., IV. 2021. február 19.
  • Az online kvíz kitöltésének kezdési időpontja: 2021. március 5., 15.00
  • A pályamű beküldési határideje: 2021. április 30.
  • A fordulókhoz megadott visszaküldési határidő a megfejtések e-mailben történő beküldésének napját jelenti. 
  • A pályamű beküldési határideje a postára adás napját jelenti. 

Online fordulók

  • A csapatoknak 2020. október 1. és 2021. február 19. között négy online fordulót kell megoldaniuk és a megfejtést visszaküldeniük a megadott e-mail címre. A megoldásra fordulónként egy-egy hónap áll rendelkezésre.
  • Az első forduló 2020. október 1-től lesz elérhető, a továbbiak pedig 2020. november 13., 2020. december 11. és 2021. január 22-én éjfélig kerülnek fel a versenyhonlapra (www.panonversenyjatekok.hu). A honlapon való megjelenés időpontja tehát az előző forduló megoldásainak beküldési határidejével esik egybe.
  • Kérjük, hogy a fordulók megfejtéseit a marathon@szepmuveszeti.hu e-mail címre küldjék meg. Az e-mailben tüntessék fel a csapat nevét is, hogy azonosítani tudjuk a beérkező megfejtéseket.
  • A pályázók eredményeit fordulónként szerepeltetjük honlapunkon, a csapatok így nyomon tudják követni a versenyben elfoglalt aktuális helyüket. Az eredmények megjelenítéséhez szükséges, hogy a jelentkezők csapatnevet válasszanak maguknak, amit jelentkezéskor a kitöltött jelentkezési lapon kell megadni. A választott név nem tartalmazhatja az iskola és az osztály megnevezését.
  • Az egyes fordulókhoz tartozó segédanyagot a Hyperión felületén tesszük közzé, az új anyagok elérhetőségét a versenyhonlapon is jelezzük.

Online kvíz

  • A csapatoknak 2021. március 5-én, 15.00 órai kezdéssel on-line kvízt kell megoldaniuk. Ehhez szükséges egy stabil interneteléréssel rendelkező számítógép, laptop vagy tablet.
  • Nagyobb létszámú csapat esetén a böngészést több gép rendelkezésre állása segítheti, azonban a kvíz megoldására csapatonként csak egy belépéssel, egy gépről beküldött, egyetlen megoldást fogadunk el.
  • A kvízt a csapatoknak önállóan, a felkészítő tanár segítsége nélkül kell megoldaniuk a versenyforduló ideje alatt. 
  • A kvíz kitöltéséhez 60 perc áll a csapatok rendelkezésére. Az idő leteltével a további feladatmegoldás lehetősége megszűnik.
  • A megoldásban előnyt jelent az online fordulók anyagának alapos ismerete. A témához kapcsolódó könyveket és internetes forrásokat a helyszínen is lehet használni, de ezeknek betű szerinti átmásolását nem fogadjuk el.
  • A hozzáférési adatokat és a tájékoztatót a belépés módjáról a fordulót közvetlenül megelőzően kapják meg a csapatokat irányító pedagógusok. Kérjük, hogy segítsék a gyerekek munkáját alkalmas helyszín megszervezésével és a belépéshez szükséges információk közvetítésével.

A pályamű

  • Pályaműként a csapatoknak egy kincsesládát kell összeállítaniuk, benne egy képzeletbeli hajó rakományával, valamint a hajónapló részletével.
  • A csapatok a feladatlapok kitöltésével fogják megszerezni a korszakra vonatkozó alapvető ismereteket, amelyek egyúttal a pályamű megtervezésében és elkészítésében is segítséget nyújtanak. Ezért kérjük, hogy az első forduló közzététele után még semmiképpen ne kezdjenek hozzá a pályamű elkészítéséhez. A pályamű elkészítéséhez szükséges egyéb tudnivalókat 2021. januárjában juttatjuk el a csapatokat irányító tanárhoz.
  • Az elkészítendő kincsesláda mérete maximum 50 cm szélességű x 50 cm hosszúságú lehet, magassága változhat. Kérjük, ügyeljenek rá, hogy a doboz súlya ne haladja meg az 5 kg-ot!
  • Az elkészítéshez bármilyen anyag és technika alkalmazható, ami maradandó művet eredményez. Kérjük, hogy már az alapanyagok és a technika megválasztásánál gondoljanak arra, hogy a pályamű sérülésmentesen érkezhessen be hozzánk.
  • A pályázati résztvevők a benyújtott pályaműre határozatlan idejű, korlátlan felhasználási jogot engednek a Szépművészeti Múzeum részére.