Kik nevezhetnek a versenyre?

Általános és középiskolák 5–10. évfolyamos diákjai. Egy csapat létszáma legfeljebb 15 fő lehet.


Mi a verseny témája?

Az idei verseny témája a hajózás: a pályázók egy-egy kiemelt történet révén, a hozzájuk kapcsolódó ókori ábrázolások és régészeti leletek segítségével ismerhetik meg az antik világ hajózáshoz kötődő mitikus kalandjait és történelmi eseményeit. Az ókori történetekben az adott kultúrák további jellemzői is feltárulnak a versenyzők előtt a technikai vívmányoktól kezdve a társadalmi viszonyokon át a vallás és a mítoszok világáig, illetve az ókori kultúrák egymáshoz való kapcsolatáig.


Milyen feladatokat kell teljesíteni?

1. Online fordulók: A Hyperión portál felületén közzétett bevezető fordulók szerepe az, hogy felkészítse a résztvevőket a kvízre és a pályamű elkészítésére. Az egyes fordulók témaköreinek megismerésére, illetve az azokkal kapcsolatos rövid feladatok megfejtésére és beküldésére a versenyzőknek fordulónként egy-egy hónap áll rendelkezésére.

2. Online kvíz: A résztvevők egy online kvízt töltenek ki az iskolában, amelynek kérdései a négy bevezető forduló során megszerezhető tudásra épülnek. A kvíz kitöltéséhez bármilyen segédanyag használható, de előnyben lesznek azok, akik már biztos ismeretekkel rendelkeznek az online fordulók témaköreiről.

A kvíz kitöltésére meghatározott idő áll rendelkezésre (a hozzáférési adatokat és a tájékoztatót a belépés módjáról közvetlenül a fordulót megelőzően kapják meg a csapatok). A kvíz napján csapatonként legalább egy stabil internetkapcsolattal rendelkező, böngészésre alkalmas számítógép szükséges, nagyobb létszámú csapat esetén a böngészést több gép rendelkezésre állása segítheti.

3. Pályamű elkészítése: Neaklés kincsesládája

A pályázat végére a csapatoknak egy kincsesládát kell összeállítaniuk, benne egy képzeletbeli hajó rakományával, valamint a hajónapló egy részletével. A csapatok a fordulók során fogják megszerezni a korszakra vonatkozó alapvető ismereteket, amelyek egyúttal a pályamű megtervezésében és elkészítésében is segítséget nyújtanak. A pályaműről az utolsó forduló után részletesebb tudnivalókat küldünk.


Hogyan folyik az értékelés?

A pályaműveket korcsoportonként értékeljük. Minden jelentkező csapat egy pályaművet küldhet be.

Az egyes fordulók és az online kvíz helyes kitöltéséért járó pontok száma megegyezik a pályaműre adható maximális pontszámmal. A pályaműveket 2021 áprilisában független zsűri értékeli; az eredményről a résztvevőket májusban értesítjük.


Mit kapnak a győztesek?

A győzteseket a tanév végén egy napra vendégül látjuk a Szépművészeti Múzeumban, ahol egy különleges program során testközelből ismerhetik meg az ókor világát, majd saját maguk is elkészíthetnek egy általuk választott „antik” tárgyat.


Hogyan lehet jelentkezni?

A pályázatra 2020. október 9-ig online űrlap kitöltésével lehet jelentkezni.

Nevezési díj nincs.


Hova lehet kérdésekkel fordulni?

Kérdéseikre szívesen válaszolunk a 06-1/469-7261-es telefonszámon vagy a marathon@szepmuveszeti.hu e-mail címen.